איך לבנות מודעת פרסום טובה – פרק א

הכנה לפרסום והשלבים החשובים טרם יצירת מודעה
ובניית הצעת שיווקית נכונה
הרבה בעלי עסקים מתחילים את תהליך הפרסום כך: קודם מחליטים איפה הולכים לפרסם, אחר כך על תוכן המודעה ובכלל לא חושבים על התוצאות הרצויות.
התהליך הלקוי הזה מונע להגיע לתוצאות הצפויות וגורם לאכזבה. הצבת מטרות לפני הפרסום תעזור לכם להתמקד בלקוח ולפנות אליו בדרך הנכונה. בשביל זה אני ממליצה לעבור את השלבים הבסיסיים:
1. להציב מטרה מדויקת
קודם כל צריך להבין איזה מטרות אתם רוצים להשיג ע''י הפרסום. חשוב לדייק בהצבת המטרות.
אם המטרה היא להביא לקוחות חדשים, תגדירו כמות. ואל תגידו כמה שיותר!

למשל:
להכניס X כסף
למכור X מוצרים
להביא לקוחות חדשים
להפריך מיתוסים קיימים
להגביר נאמנות למותג

מפורט יותר:
לפתוח קורס ל-2 קבוצות. כל קבוצה צריכה לכלול בין 15-20 אנשים.
להפריך את המיתוס שליועץ פיננסי פונים רק עם סכומים גבוהים פנויים להשקעה.
2. לבחור תהליך פרסום יעיל וחסכוני ביותר
כדי לעשות זאת אתם צריכים לדעת איפה הלקוחות נמצאים, איזה עיתונים או מגזינים קוראים, לאיזה אתרים נכנסים, באיזה מקומות מסתובבים. ולפי נתנונים האלה להחליט איזה פרסום יהיה הכי מתאים.

למשל:
מעצב פנים צריך לדעת שהלקוחות שלו יכולים להגיע מאתרים של מאגרי דירות למכירה, ממתווכים, מאדריכלים ומכל האנשים והמקומות שקשורים לקניית דירה או לבניה. לעומת זאת, חלוקת פליירים בתיבות דואר לא תביא תוצאות טובות.
מקומות פרסום לא שגרתיים
פתרון עוד יותר זול – ונדליזם שיווקי :)
אפילו ממודעות רחוב אפשר להפיק תוצאות טובות. פרסום מעניין ולא דורש הוצאות הפקה גבוהות
מודעה מודבקת על תחתית עגלת קניות בסופר

קודם כל צריכים להבין איפה אפשר להשיג את הלקוחות
ורק אחר כך להחליט בעזרת איזה אמצעי פרסום לפנות אליהם.

3. לנסח הצעה
כדי לתת ערך צריך להבין מה הלקוח רוצה ולחשוב קודם כל עליו. מי שקונה מכונית Lexus לא עושה זאת כדי לא להשתמש בתחבורה ציבורית, אלא קונה את השרות, את המותג, את המעמד בחברה.
הצעות שפונות אל עולם הלקוח
מלי רוזן מציעה לתלמידיה לעבור קורס הכנה לבגרות ושפר את ציונם ל-90 לפחות
עדן עיצובים מציעים באופן ברור לעצב, לתכנן ולייצר רהיטים כבר במסך הראשון של האתר

מה הבעיה העיקרית של הלקוח, עליה אתם נותנים פתרון? ומה התועלת?

4. לתכנן את מבנה המודעה
כדי להקל על תהליך עיצוב המודעה קיים מודל המופת של ארגון התוכן. על המודל הזה אני מסבירה בפרק ב' של המאמר.