בפרק הראשון של המאמר דיברנו על הכנה לפרסום. אמרנו שלפני יצירת מודעה צריכים 1. להציב מטרות 2. לבחור תהליך פרסום מתאים 3. לנסח הצעה 4. לתכנן את מבנה המודעה
כדי להקל על תהליך עיצוב המודעה, קיים מודל המופת של ארגון התוכן, עליו אסביר ואראה דוגמאות.
1. תמונה
תמונה – זה האלמנט הבולט ביותר במודעה. היא מושכת תשומת לב, יוצרת אסוציאציות, מראה חלום או פתרון לבעיה. אפשר למקם את התמונה בחלק העליון של המודעה, לפרוס על פני כל הדף או בצד. תבחרו תמונה איכותית ומרשימה ותנו לה את הנוחכות המקסימלית.
cargocollective.com
adeevee.com
www.adweek.com
2. כותרת
תמצית של רעיון עיקרי או הצעה – תסקרן ותמשוך את הקורא.
3. פירוט קצר
2-3 משפטי הסבר. פירוט קצר שיחזק את הרעיון. כאן אפשר לציין את היתרונות החזקים ביותר של ההצעה.
4. הצעה מורחבת
הפתרון שנותנים ללקוח. צריך לענות על הצרכים ולהיות מנוסח עם התחשבות בעולם הלקוח. ההצעה חייבת להיות מאד ברורה. כתבו למי הפתרון מתאים ומה היתרונות שלו.
5. קריאה לפעולה
מצפים למשהו מהלקוח? לבוא לחנות או למשרד, להיכנס לאתר, להשאיר פרטים? תכוונו אותו. מה השלב הבא שהוא צריך לעשות?
6. גבלה בזמן או בכמות – *בונוס לאוהבי שיווק
מחקרים רבים מראים שרצון לקבל משהו נהיה יותר חזק כאשר יש מכשולים בדרך. הגבלה בזמן או כמות תיצור מוטיבציה לפעול מהר יותר. זהירות! המשפטים כמו "כמות המוצרים מוגבלת!" כבר לא באופנה, לכן כדאי לרשום משהו יותר אטרקטיבי ואמיתי. תרשמו את הכמות המדויקת שיש במלאי, תתנו הנחה ל-10 לקוחות ראשונים.
7. פרטים ליצירת קשר
פרטים ליצירת קשר או כתובת המקום. זה נראה מובן מאילו, אבל יש מקרים, שמרוב לחץ אנשים פשוט שוכחים לכתוב את פרטי העסק במודעה. אני לא מדברת על פרסומות של מותגים גדולים ששמים רק את הלוגו שלהם בקצה המודעה, אלא על מסעדות, חנויות ועסקים אחרים שלא שמים כתובת או מספר טלפון ומחכים ללקוחות.
מודעות הפרסום הבנויות לפי המודל
הפרסומים של המותגים הגדולים, עליהם את מדברת, בנויים על עיקרון אחר. בהן בדרך כלל לוקחים תכונה ייחודית של המוצר ומקצינים אותה. הפרסומת של צ'ופה צ'ופס ממחישה לנו את רמת הסוכר הנמוכה. ומקצינה שהיא כ''כ נומכה שאפילו נמלים לא מתעיינים בסוכריה.
עליזה אפשטיין
ומה עם כל מודעות הפרסום שאנחנו רואים בעיתונים? אני רואה שבדרך כלל הן מורכבות מתמונה אחת גדולה שמספרת סיפור. כמו הפרסומת של צ'ופה-צ'ופס ללא סוכר, בה נמלים עוקפים את הסוכריה.
שאלת השאלות
.זה המודל הבסיסי של מודעת פרסום אל תשכחו שכל מקרה הוא ייחודי, ואם רוצים ליצור מודעת פרסום טובה – מודעה שתביא תוצאות טובות ותמכור, חייבים להקדיש זמן, לחשוב ולתכנן.