לוגו – הוא המרכיב החשוב ביותר בתדמית. לוגו מוצלח יכול לסייע רבות לפרסום המוצר ולעזור לעסק לשגשג. לוגו לא מוצלח, במקרה הטוב – רק יעכב את התפתחות העסק, אולם במקרה הגרוע – עלול להרחיק לקוחות.
יש שגיאה מהותית שבעלי עסקים עושים בקשר ללוגו. רבים חושבים שלוגו הינו פרט שולי בקידום העסק. הם מעצבים את הלוגו על סמך ההרגשות האישיות שלהם, כמו הצבע האהוב של אשתי, ציור של האחיינית או תוצאות נחמדות שיצאו בגוגל.
אבל לוגו זה לא שולחן משרדי שאפשר להחליפו בקלות ליותר יוקרתי, נוח ומעוצב, ברגע שתקציב העסק עולה. לוגו לא פחות חשוב ממוניטין החברה או מתחום התמחותה. הוא משדר את המסר ויוצר אסוציאציות.
התבוננו בלוגואים שבתמונה. לכל אריה ואריה יש סיפור משלו. כל אחד מהם מעביר מסר שונה ויוצר אסוציאציות שונות.
בעקבות רמת התחרות הגבוהה שקיימת עכשיו, לוגו צריך להיכנס לזכרון מהרגע הראשון של פגישה עם הלקוח, להציג את החברה מהצד הטוב ביותר ולעזור לזהות אתכם בין המתחרים. הוא משמש כעוגן. עליו נצמדים כל הזכרונות והרגשות הקשורות למוצר. לכן שינוי לוגו עלול לפגוע בעסק מבחינה שיווקית וכלכלית, וכן לגרום לטירחה רבה.
התחלה נכונה ובניית לוגו מוצלח בשלב הראשון של הקמת העסק תתרום רבות לחברה. אני רואה אצל רבים מלקוחותיי כיצד אחרי יצירת לוגו הם מתחילים לכבד יותר את העסק שלהם. ערכו עולה גם בעיני הלקוחות.
תהליך בניית הלוגו אורך שעות רבות. הוא מתחיל מאפיון וקבלת מידע על העסק ומטרותיו השיווקיים ומסתיים בבחירת צורות וצבעים המתאימים בדיוק למטרה.
זכרו שאין זה שולחן משרדי. שינוי הלוגו זה תהליך קשה ויקר לעסק, הרבה יותר יקר מאשר להשקיע בו מהתחלה.