שימוש נכון בצבעים

צבעים שונים – מטרות שונות. באיזה צבעים לבחור כדי להעביר מסר נכון.
מחקרים רבים נערכו כדי לדעת איך הצבעים משפיעים על רגשות האדם.
מקס לושר התחיל לחקור את השפעת הצבעים באמצע המאה הנוכחית והגיע למסקנה חשובה עבור תעשיית הפרסום: צבע לא רק מעורר תגובה של האדם בהתאם למצבו הרגשי, אלא גם יוצר רגשות.
אדום
מושך תשומת לב, גורם לקבל החלטות, מעורר רצון חזק לבצע מעשה מסוים. למשל, לעשות מאמץ לרכוש מוצר. כדאי להשתמש בו בשלטים שמודעים על מבצע.
מעביר מסרים הבאים: שימו לב! על תעברו! תפעלו בלי לחשוב! תנו לרגש לשלוט!
צבע אדום חזק מאד, לכן חשוב לא להגזים. חלק קטן של המודעה מוגדש באדום יהיה טוב כדי למשוך תשומת לב, אבל שימוש יתר יכול לעורר כעס ותוקפנות.
ורוד
מתאים לתחום של יחסים אישיים, מחזק את ההרגשות והופך אותנו לקשובים יותר. טוב לפרסום של קוסמטיקה, מוצרי נשים וילדים, סוכנויות הנישואין ומרכזי משפחה.

כתום
מביא זרימת אנרגיה חיונית, נחשב כצבע של בריאות ויצירתיות. צבע כתום מתאים לפרסומות של תרופות, מוצרי ילדים, ושירותים בתחום הבריאות והחינוך. הוא קורא לפעולה ונותן תחושה של איזון והרמוניה פנימית.
ירוק
מרכך, מקל, מרפא ומרגיע. מתאים לשימוש בפרסום ואיכות הסביבה, מוצרי בריאות, טיהור, מרפאות שיניים, בתי מרקחת, מרפאות וטרינריות, מרכזי בריאות.
צהוב
מביא זרימת אנרגיה חיונית, נחשב כצבע של בריאות ויצירתיות. עוזר להתקשר. צבע של פתיחות וחברתיות, עוזר לאזן ולשלוט על הרגשות, להרגיע רגש ולמצוא שלווה פנימית.
צהוב מתאים לפרסום מוצרי היי טק, תיירות, ומוצרי ילדים.
כחול
עוזר להתרכז בעיקר ולא להתפזר על דברים משניים. החלק הכחול בקטלוג או חוברת ימשוך תשומת לב, ובניגוד לאדום, לא יגרום להרגשות שליליות.
תכלת
צבע של חיבה, קרבת נשמות, שלום. הרמוני ומסוגל לתת תחושת שלמות.
סגול
צבע של ריכוז פנימי. עוזר להעמיק בפנימיות, להיפרד ממיותר ולהתרכז בנושא העיקרי. סגול מגרה את המוח וגורם לפתרון יצירתי.
שחור
צבע של קבלה עצמית. עוזר לפרוש מהכל ולהתרכז בפתרון הבעיה. באותו זמן, הצבע הזה יכול לדכא ולעורר אדישות. שחור יוצר תחושת בדידות וניתוק מן העולם. בגלל זה כדאי לשקול טוב שימוש בצבע שחור בפרסומות.
לבן
צבע של פתיחות מוחלטת ויכולת לקבל את העולם על כל גווניו. לבן לא מעורר רגשות שליליות ויוצר אפקט ניטרלי. מושלם כאשר רוצים לספק מידע על מוצר ללא הדגשה.